I do hor ještě kombíkem. Jak jezdí Peugeot 508 SW GT
Sdílet

V čase, kdy se i nákupní taška mění v „esúvéčko“, působí výlet do hor v tradičním „kombíku“ jako anachronismus. Ale moc příjemný. To snad ještě není návrat v čase. Vyrazili jsme do Jižního Tyrolska v Peugeotu 508 SW.
Přesně ve čtyřech lidech a jejich zavazadly, se třemi páry sjezdovek (uvnitř). Najeto k 1600 km, povětšinou po německé dálnici, ale i přes rakouský Fernpass a jeho serpentiny, a pak Reschenpass, uličkami Malsu, Glurnsu a Pradu až zase vzhůru do Suldenu. Pohodlně, spotřeba benzínu s trvalým topením těsně pod osm bez omezování (se). Jeli jsme v lepší verzi vozu, přesně SW GT PACK PureTech 225 S&S EAT8.
První dojem z auta vytvoří pohled na něj, jak vypadá. Sebevědomý, energický design, až atletická silueta překvapí, to není rozevlátý francouzský romantik. Až jakoby cení zuby světlometů: Já jsem tady, fajnový kombík nevyklízí scénu! Znak lva se drží hrdě uprostřed masky. Elegantní vjem násobí bezrámové dveře i vystouplé blatníky. To je víc sporťák než náklaďák, ne? Lesklý černý pás na zádi dává vyniknout full LED světelnému podpisu s 3D efektem. Ostatně podobně efektně, přitom neagresivně je nasvětlený také interiér.



Sportovní charakter podporuje nízké usazení řidiče (vůz je o 53 mm nižší než předchozí verze) i malý zploštělý perfektně padnoucí volant. Na ergonomických sedadlech, nabízejících i masážní kúru, si můžete uložit do paměti ideální polohu.
Ovládání i-cockpitu kombinuje plynule tlačítka s dotykovým desetipalcovým displejem, integrovaným do palubní desky těsně nad středovým panelem – takže nevyčnívá do výhledu jako u mnohých jiných aut. Bohatou chytrou elektroniku s pestrými asistenčními službami pro bezpečnost včetně infračervené kamery doplňuje hi-fi premium systém Local s deseti reproduktory. Hodně zaujala automatická regulace světel, přisvícení do zatáčky, nebo přepínání dálkovek.

Panoramatickou střechu si necháme plně docenit až v létě. A v úložném prostoru oceníte nízký práh, široký vstupní otvor i zavírání jen pohybem nohy pod nárazníkem. Objem pojme vážně hodně, 530 litrů, a dokonce 1780 litrů se sklopenými zadními sedačkami. Na podlaze najdete úchyty i kolejnice na upevnění zavazadel. Uprostřed mají otvor pro lyže – tři páry jsme protáhli s větší snahou, čtvrtý by se už nejspíš nevtěsnal.
Jízdně reaguje velmi příjemně, pružně a citlivě v rychlosti, zatáčkách i městské „cukatuře“, k čemuž přispívá aktivně řízený podvozek a neohrozí ji (plynulost) ani devatenáctková kola. Není to tvrdý závoďák, ani rozhoupaná limuzína. Srdce a plíce tvoří benzínový motor PureTech, přeplňovaný zážehový čtyřválec, s automatickou 8stupňovou převodovkou Aisin a hydrodynamickým měničem. Vše sladěno v harmonii, řazení nelze ani rozpoznat. Táhne dynamicky a plynule. Nastavit si můžete sportovní, komfortní, normální nebo eko mód jízdy – rozdíl vnímáte, na druhou stranu „nepřehrknete“ náhle do zcela jiných dimenzí, charakter zůstává. Naše jednašestka přináší ideální kombinaci v poměru výkon/spotřeba. Má také systém start/stop, který lze jednoduše vypnout. Oproti podobnému hybridu má o 60 Nm nižší točivý moment (300 Nm).






Cenově jsme na milionu, v hybridní verzi až k 1,36 milionu Kč. Pocitově jste však uvnitř ještě o jeden level výš, téměř v prémiovém voze. Každopádně jestliže obstál takhle v zimě, v létě s otevřenou střechou pustí ještě více svěžího větru do vlasů.

Peugeot SW GT Pack PureTech 225
motor: přeplňovaný R4, výkon: 165 kW (225 koní)
objem: 1598 ccm
převodovka: A8
maximální rychlost: 250 km/h (omezená elektronikou)
palivo: benzín, nádrž 62 litrů
spotřeba: kombinovaná do 8 litrů
rozměry: 4478 (délka) x 1907 (šířka) x 1420 (výška) mm
zavazadlový prostor: 530 litrů (sklopená zadní sedadla 1780 l)


