Rocky Mountain 2021: Terénní četa z Vancouveru se hlásí. Víc s baterií, ale i bez
Sdílet
Koronáč se ne a ne vzdát, takže na výlety do Alp to pořád ještě nevypadá, sníh pořádně nenapadl a pod stromeček spadla místo vysněného biku nějaká přihlouplá desková hra. Je čas vzít věci do vlastních rukou a porozhlédnout se, kde by si člověk mohl udělat radost. Rocky Mountain bývá v tomto ohledu docela jistotou, to platí i o nabídku 2021.
Jejich stroje mají duši (i ty s bezdušovými plášti), zároveň bývají propracované a snaží se jít i trochu svou vlastní cestou, nevrhají se slepě za každým módním trendem z hlavy marketingových pomatenců, a když už, udělají to aspoň po svém. V nové sezóně se tak můžeme těšit na zcela nové modely, facelift těch dosavadních, ale třeba i na nové e-biky, které byly dosud vyhrazeny jen pro severoamerický trh a do Evropy se zatím nevozily.
Zde se bavíme zejména o elektrickém trailbiku Growler Powerplay, ten byl dosud dostupný jen za velkou louží. Pohromadě ho drží hliníkový rám, používá 48V motor DynaMe známý i z celoodpružených modelů značky, s nerovnostmi se popere 130mm vidlice a kola/pláště 27,5+, ideální posed poskytne teleskopická sedlovka a do kopců bude pomáhat motor se 108Nm točivého momentu, napájený z baterie 672Wh. Kdo by se přece jen obával, že pevný bike nedokáže uspokojit jeho terénní choutky, může sáhnout po již známých fullech Instinct Powerplay (zdvihy 150/140 mm) nebo Altitude Powerplay (160/150 mm) ve stejné motorizaci a s možností volby mezi karbonovým a hliníkovým rámem.
Naopak ti, kdo se s drsným terénem zase tak moc nekamarádí a rádi jezdí „za svoje“, ocení schopnosti gravelu Solo, který dosud v Evropě také nebyl k mání. S hliníkovým rámem, karbonovou vidlí a sadou GRX vyjde na 58 000 Kč. Za takové peníze jste v minulosti mohli na javorový list na rámu zapomenout.
Z dalších neelektrických modelů tady máme zajímavé enduro Altitude s přepracovaným hliníkovým nebo karbonovým rámem a novou geometrií vycházející z rostoucích nároků v rámci Enduro World Series. Zdvihy má 170 a 160 mm, drží se sedmadvacítkových kol ve velikostech S a M a devětadvacítek u M, L a XL. V únoru se objeví nový Instinct, který také slibuje nový rám a ti největší drsňáci využijí freeridový Slayer se zdvihem 180 mm na kolech 27,5“ a 170 na 29-kách. Ve všech verzích s pružinovým tlumičem.
O elektrickém Growleru jsme se zmínili na začátku, jeho motoruprostá verze s devětadvacítkami a 150 mm zdvihu vpředu a dlouhou geometrií si určitě také najde své fanoušky. Ovšem ti, co chtějí vyhrávat XC závody, budou muset jinam, pro ně připravili ve Vancouveru hadrtail Vertex a fulla Element.
Pro nejmenší bikery vyjíždějí pevné i celoodpružené biky navrhnuté podle svých dospěláckých vzorů, Reaper tak můžete své ratolesti pořídit s koly 24, 26 nebo 27,5, vzadu si poveze klasický čtyřčep a nabídne dokonce i měnitelnou geometrii Ride-9. Není to zadarmo, ale co bychom pro děti neudělali!
Pokud už vás ta desková hra vážně taky nebaví a těšíte se do terénu, mrkněte na web dealera www.bikeaction.cz , kde najdete i produkty dalších značek, jako batohy Coxa Carry, bidony a doplňky Fidlock, výživu Winforce, nebo třeba materiál na opravu bezdušáků Dynaplug, kdybyste na některém z těch nových Rocky Mountainů chytili defekt.
Napsal Ivan Pindur
foto: Rocky Mountain