Klikněte pro hledání

Kola

Kolo jako z porcelánu postavila Festka

Sdílet

Z vinohradské dílničky pražské Festky vyšlo unikátní karbonové kolo za více než 800 tisíc korun pro milovníka porcelánu z Bangkoku. Je zdobeno ruční malbou ilustrátora Michala Bačáka s detaily tvořenými 24karátovým zlatem. Radost pohledět. 

Každé kolo Festka Bespoke je mistrovský kousek a originál připravený na míru budoucímu jezdci. Festka patří k málu výrobcům na světě, kteří dokáží postavit karbonové kolo na míru. Její práce jde však mnohem dál. Za každým kolem Festka Bespoke se skrývá zajímavý příběh.

Nejnovější projekt, tentokrát pro vášnivého sběratele kol a milovníka porcelánu z Bangkoku, vznikl za třináct měsíců. Ilustrátor Michal Bačák na ultralehký karbonový rám kola obrazově zaznamenal životní cestu majitele kola v dekorativním duchu, který je umělcovým vlastním amalgámem portugalského Azulejo a tradiční anglické porcelánové školy Churchill Blue Willow. Ruční malbu kobaltovou modří doplňují detaily vytvořené 24karátovým zlatem.

Každý detail byl pečlivě promyšlený a konzultován s klientem. Design zahrnuje všechny důležité milníky v jeho životě, od narození dětí až po jeho koníčky jako cestování či hraní na flétnu, o cyklistice nemluvě.

Ač kolo může působit křehkým dojmem, jedná se o velmi výkonný závodní stroj, který je navržen pro každodenní používání. Každý komponent na kole patří mezi nejlepší na trhu. Ale ani to v tomto případě nestačilo. Festka je ještě musela kolu náležitě přizpůsobit.

„Například z bezdrátové sady Sram eTap muselo jít dolů původní logování tvořené stříbrnou samolepkou, které následně nahradila ruční malba ladící lépe s celkovým designem. Kola Lightweight mají kromě pozměněného designu vyměněná ložiska za ta nejlepší dostupná keramická,“ popisuje Michael Moureček, spoluzakladatel firmy Festka.

Jeho kola sedlá celá řada zajímavých lidí od hollywoodských celebrit a miliardářů až po obyčejné začátečníky, kteří si chtějí užívat jízdy. Zhruba devadesát procent rámů a kol firma exportuje do celého světa.

„Poté co klient vyslovil svou představu, bylo mi hned jasné, že tento projekt chci udělat s Michalem Bačákem. Obdivuji jeho smysl pro detail. Kolo tvoří krásný celek a při pohledu zblízka nabízí ohromné množství příběhů a rafinovaných detailů,“ popisuje vznik kola Tomáš Hnida, umělecký ředitel Festka.

Bačák vystudoval produktový design na UMPRUM ve Zlíně. Absolvoval grafickou stáž v Rotterdamu. Spolupracuje s řadou významných firem, jedna z jeho posledních prací byla pro značku Hermes. V roce 2016 byl vyhlášen ilustrátorem roku v rámci Czech Grand Design. 

„Vlastním mnoho kol, která jsem si nechal postavit na míru, ale teprve u tohoto kola jsem pochopil, co to skutečně znamená. Festka překonala má očekávání,” pochvaluje si majitel kola Suratchai Chenyavanij.

Text: Ondřej Hampl, foto: Festka

Značka

Mohlo by se Vám taky líbít

Napište komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *