Vimperští bikeři pojedou v barvách Rouvy/Specialized
Sdílet

Když bývalý student sportovního gymnázia vymyslí tréninkovou aplikaci k nenáviděnému trenažeru… a pak se po letech jeho firma s globálním zásahem stane hlavním sponzorem, resp. zachráncem klubu, kde začínal. To je příběh! Aneb představuje se bikový Rouvy/Specialized team z Vimperka.
„Časy se mění, ale jedeme dál,“ říká s úsměvem a spokojeně Jiří Lutovský, šéf a hlavní trenér tým. Ano, muž, který stál u zrodu spolupráce České spořitelny s horskými koly, naposledy koučující formaci Česká spořitelna/Specialized Junior team. Pod jeho rukama vyrostly za patnáct let existence juniorské medailistky z mistrovství světa Kateřina Hanušová-Nash, Tereza Huříková a naposledy Tereza Sásková.
Ta je hlavní oporou nynějšího týmu, který tvoří spolu s ní Samuel Jirouš, Jaromír Skála, Matěj Bedrník, Oskar Marek, Zuzana Šafářová, Jan Sáska a další naděje. Osedlají stroje Specialized Epic S-Works osazené nově sadou Sram XX1 s elektronickým řazením, tedy ovládané bez lanek přes bluetooth.
Ti nejlepší se zaměří hlavně na světové poháry kategorie do 23 let, další na mezinárodní závody i české Kolo pro život. „Tím chceme zajistit postupnost růstu nejlepších závodníků,“ říká zkušený trenér Lutovský, který vede celkem šest desítek mladých bikerů ve vimperském centru. Ze známějších jmen letos schází David Zadák, který nastoupil na vysokou školu.
„Ani jsem nečekal, že nám Rouvy zajistí stejnou částku jako doposavad Česká spořitelna,“ oddechl si. Tradiční přízeň ekonomicky silné značky se snižuje, už na jaře skončila další výstavní značka z jeho erbu – závod horských kol Pražské schody…
Teď tedy přichází Rouvy, resp. Virtual Training, česká značka Vimperka, zásobující doslova celý cyklistický svět softwarem, který „přivádí outdoor do indooru,“ jak říká její majitel Petr Samek, z odporu jehož bratra Jiřího se vyvinula současná aplikace. Ta už obsahuje přes tři tisíce natočených tras, které si při šlapání na trenažéru můžete promítat na obrazovku před sebou (za měsíční poplatek 250 Kč). „Padesát procent klientů máme v Americe, chceme být víc vidět i doma,“ dodává Samek.
„V zimě trénujeme na válcích denně a teď to bude mnohem atraktivnější,“ potvrzuje trenér i jeho svěřenci. Rouvy chce využít poznatky od závodníků i z veřejných tréninkových akcí i kempů pro další vývoj, chystá i virtuální závody. Pro značku pracuje už druhým rokem Tereza Huříková, která se teď už jako paní Vlk chystá na mateřskou dovolenou (více v rozhovoru, který přineseme už brzy).
