Moje auto: Mini Cooper S 3. Styl a zábava, to je nejvíc
Sdílet

Pučící jaro svádí k dovádivé hravosti. Vystupme ze všech těch esúvéček, kombíků, empévéček a dodávek a rozbalme to protentokrát v ikonickém angličáčku Mini, modelu Cooper S 3. I do něj se složí (nejen) bike na cestu za svěžími obzory.
Jeho tvůrce (myšleno vozu Mini) Alec Assigonis byl synem řeckého otce a německé matky, narozený v tureckém Izmiru s britským občanstvím. Stvořil unikátní design, nadechující se do svobodných šedesátek, který přetrval desetiletí. A drží si anglického ducha (Mr. Beana), i když ve třetím tisíciletí už patří do impéria bavorského BMW.

Aktuální třídveřový benzín s automatem ve sportovní verzi S je „rychlejší, odvážnější a zábavnější,“ tvrdí sami v automobilce. O to silnější je první osobní kontakt s Mini vozem. Vnímáte nízko umístěné těžiště jako v motokáře, přitom si v kabině užíváte komfort jako v nadupaném sporťáku.
Zamilujete se hned při seznámení. Má agresivnější příď s otvorem v kapotě. Nové modernější logo se rozsvítí v projekci na zemi vedle dveří při nastupování jako milý pozdrav. Nechybí britská vlajka Union Jack rozdělená na dva díly v zadních LED světlech s chromovaným rámečkem, chromované víko nádrže.

Navíc funguje individuální dotvorba – podobně jako u kol Project One od Treku nebo teď Orbea – si tady můžete zvolit nejen barvu, ale i pruhy na přední kapotě, střechu, kola či kryty zpětných zrcátek.
Komplexní smyslový vjem
Jezdí skvěle, s pozadím u země a širokým rozchodem kol (1485 mm), krátkými převisy má vynikající přilnavost. Díky dvoulitru ještě naboostovanému do sportovní verze má perfektní odpich při předjíždění i v zatáčce.
Převodovka s ergonomickým voličem řadí bez přerušení točivého momentu. Komplexní smyslový vjem – zábavný! – z jízdy podpoří i zvuk motoru, nebo dva výfuky uprostřed zadního spojleru. S obratným manévrováním se počítá jaksi samosebou.
Vůz má prioritně městský charakter včetně až hipsterského interiéru s páčkami (na startování i osvětlení) jako u pilota letadla, s budíky, poblikávajícími LED prstencem ve čtyřech barvách, 16,4 cm displejem nebo nabitým systémem Miniconnected. Ve spojení s telefonem voláte, hledáte cíle a plánujete cestu i s alternativami, ladíte rádio. Je tam i GPS lokátor s bluetooth na hledání věcí, permanentní osobní asistent.
Ovladače nad hlavou. Zadní sedadla.
Ostatně výbavou oslňuje báječnou ze všech stran. Zmínku zaslouží matrixové LED světlomety, čelní kamera je integrována do zpětného zrcátka a detekuje ostatní vozidla. Pak automaticky zapíná nebo vypíná jeden či více ze čtyř segmentů předních světlometů, čímž zařídí optimální osvětlení, aniž byste oslepovali protijedoucí.
K tomu připočtěte asistenční systémy: při řízení, přední a zadní parkování, asistent pro samočinné parkování, tempomat, zadní kameru… Nechybí ani tlačítko BMW emergency call. Audio hifi systém renomované značky Harman/Kardon je za příplatek 21 086 Kč.
Když se chlap stává klukem…
A ten prostor uvnitř? Není pro čtyři velké chlapy. Ale dvě malé děti dozadu nasoukáte vcelku pohodlně (jsou tu dva úchyty Isofix) i přes sklápění předních sedadel. Zavazadelník má dvojité dno, běžné sportovní tašky složíte i při plném obsazení. A sklopení zadních sedadel dovolí naložit i rozložené kolo.
Zavazadlový prostor… …s naloženým bikem.
„Spíš pro mladýho kluka,“ poznamenal servisman, když jsem mu auto vracel. Ale kdo by jim nechtěl (zase aspoň na chvíli) být? Vždyť i sám Mini oslavil 4. 4. šedesátku (k ní se prodává limitovaná edice 60 years pro tří i pětidveřová auta).
Tak s/za ním vyrazte (i ve dvou) třeba v létě na festival Colours of Ostrava, kde bude mít vlastní stage. I kola se vám tam, jak jsme prověřili (viz foto), vejdou a cestou stihnete Rychlebské stezky, nebo beskydské trailíky.
Mini Cooper S
Testovaný model: S 3 2019
Motor: 4válec Mini TwinPower 2,0
Zdvihový objem: 1998 ccm
Výkon: 192 k/141 kW
Maximální rychlost: 235 km/h (zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s)
Převodovka: 7stupňová automatická sportovní dvouspojková Steptronic
Jízdní režimy: green, standard a sport
Palivo: benzín, objem nádrže 44 litrů (emise 147-111 g/km)
Spotřeba: udávaná 5,7 l/100 km (naše 7,2 l/100 km převážně ve městě)
Rozměry: 1727 mm šířka x 1414 mm výška x 3821 mm délka
Zavazadlový prostor: 211 litrů (731 po sklopení zadních sedadel)
Kola: 17´´ z lehké slitiny Rail Spoke
Cena: od 698 438 Kč (dle výbavy)

Minicooper je velice cool a cute autíčko :))) Jen bych měl velce zajímavý dotaz:
jak je na tom hluk uvnitř interiéru, či bude nutné zařídit dodatečné odhlučnění (https://www.2din.cz/odhlucneni-auta/)?