Klikněte pro hledání

Cesty

Moje auto: Mini Cooper S 3. Styl a zábava, to je nejvíc

Sdílet

Pučící jaro svádí k dovádivé hravosti. Vystupme ze všech těch esúvéček, kombíků, empévéček a dodávek a rozbalme to protentokrát v ikonickém angličáčku Mini, modelu Cooper S 3. I do něj se složí (nejen) bike na cestu za svěžími obzory.

Jeho tvůrce (myšleno vozu Mini) Alec Assigonis byl synem řeckého otce a německé matky, narozený v tureckém Izmiru s britským občanstvím. Stvořil unikátní design, nadechující se do svobodných šedesátek, který přetrval desetiletí. A drží si anglického ducha (Mr. Beana), i když ve třetím tisíciletí už patří do impéria bavorského BMW.

Jako ve videohře, že?

Aktuální třídveřový benzín s automatem ve sportovní verzi S je „rychlejší, odvážnější a zábavnější,“ tvrdí sami v automobilce. O to silnější je první osobní kontakt s Mini vozem. Vnímáte nízko umístěné těžiště jako v motokáře, přitom si v kabině užíváte komfort jako v nadupaném sporťáku.

Zamilujete se hned při seznámení. Má agresivnější příď s otvorem v kapotě. Nové modernější logo se rozsvítí v projekci na zemi vedle dveří při nastupování jako milý pozdrav. Nechybí britská vlajka Union Jack rozdělená na dva díly v zadních LED světlech s chromovaným rámečkem, chromované víko nádrže.

Světelný pozdrav na chodníku při aktivaci.

Navíc funguje individuální dotvorba – podobně jako u kol Project One od Treku nebo teď Orbea – si tady můžete zvolit nejen barvu, ale i pruhy na přední kapotě, střechu, kola či kryty zpětných zrcátek.

Komplexní smyslový vjem

Jezdí skvěle, s pozadím u země a širokým rozchodem kol (1485 mm), krátkými převisy má vynikající přilnavost. Díky dvoulitru ještě naboostovanému do sportovní verze má perfektní odpich při předjíždění i v zatáčce.

Převodovka s ergonomickým voličem řadí bez přerušení točivého momentu. Komplexní smyslový vjem – zábavný! – z jízdy podpoří i zvuk motoru, nebo dva výfuky uprostřed zadního spojleru. S obratným manévrováním se počítá jaksi samosebou.

Vůz má prioritně městský charakter včetně až hipsterského interiéru s páčkami (na startování i osvětlení) jako u pilota letadla, s budíky, poblikávajícími LED prstencem ve čtyřech barvách, 16,4 cm displejem nebo nabitým systémem Miniconnected. Ve spojení s telefonem voláte, hledáte cíle a plánujete cestu i s alternativami, ladíte rádio. Je tam i GPS lokátor s bluetooth na hledání věcí, permanentní osobní asistent.

Ostatně výbavou oslňuje báječnou ze všech stran. Zmínku zaslouží matrixové LED světlomety, čelní kamera je integrována do zpětného zrcátka a detekuje ostatní vozidla. Pak automaticky zapíná nebo vypíná jeden či více ze čtyř segmentů předních světlometů, čímž zařídí optimální osvětlení, aniž byste oslepovali protijedoucí.

K tomu připočtěte asistenční systémy: při řízení, přední a zadní parkování, asistent pro samočinné parkování, tempomat, zadní kameru… Nechybí ani tlačítko BMW emergency call. Audio hifi systém renomované značky Harman/Kardon je za příplatek 21 086 Kč.

Když se chlap stává klukem…

A ten prostor uvnitř? Není pro čtyři velké chlapy. Ale dvě malé děti dozadu nasoukáte vcelku pohodlně (jsou tu dva úchyty Isofix) i přes sklápění předních sedadel. Zavazadelník má dvojité dno, běžné sportovní tašky složíte i při plném obsazení. A sklopení zadních sedadel dovolí naložit i rozložené kolo.

„Spíš pro mladýho kluka,“ poznamenal servisman, když jsem mu auto vracel. Ale kdo by jim nechtěl (zase aspoň na chvíli) být? Vždyť i sám Mini oslavil 4. 4. šedesátku (k ní se prodává limitovaná edice 60 years pro tří i pětidveřová auta).

Tak s/za ním vyrazte (i ve dvou) třeba v létě na festival Colours of Ostrava, kde bude mít vlastní stage. I kola se vám tam, jak jsme prověřili (viz foto), vejdou a cestou stihnete Rychlebské stezky, nebo beskydské trailíky.

Mini Cooper S

Testovaný model: S 3 2019

Motor: 4válec Mini TwinPower 2,0

Zdvihový objem: 1998 ccm

Výkon: 192 k/141 kW

Maximální rychlost: 235 km/h (zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s)

Převodovka: 7stupňová automatická sportovní dvouspojková Steptronic

Jízdní režimy: green, standard a sport

Palivo: benzín, objem nádrže 44 litrů (emise 147-111 g/km)

Spotřeba: udávaná 5,7 l/100 km (naše 7,2 l/100 km převážně ve městě)

Rozměry: 1727 mm šířka x 1414 mm výška x 3821 mm délka

Zavazadlový prostor: 211 litrů (731 po sklopení zadních sedadel)

Kola: 17´´ z lehké slitiny Rail Spoke

Cena: od 698 438 Kč (dle výbavy)

Šťastnou cestu!
Značka

Mohlo by se Vám taky líbít

Napište komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *