Klikněte pro hledání

Kola

Česká L´Etape představila termíny a tratě na příští rok. Rozloučí se se Strahovem

Sdílet

Do pátého roku vjede česká L´Etape, 21. června z Prahy na Křivoklátsko a 2. srpna podruhé z Prachatic také na horský okruh. „Dvě etapy už jsou etapový závod, vyhlásíme i celkové pořadí,“ řekl Přemysl Novák, ředitel projektu.

Tři tratě křivoklátské etapy (139 km/1900 m převýšení, 97/1000 a 66/700) přinesou pár menších změn, ale protnou opět nejlepší místa z dosavadních let. Vrcholem prověrky na dlouhé trase bude zejména vrchařský trojzubec, kdy peloton postupně zdolá výjezd z Městečka na Velkou Bukovou, následně kopec v Roztokách u Křivoklátu včetně kostkového sektoru Štybarova pomsta a po sjezdu do Zbečna kopec přes Sýkořici. Dvě kratší tratě budou snazší.
Kapacita startovního pole je 1000 cyklistů pro dlouhou, 1000 startujících pro krátkou a 1500 pro střední trasu. V rámci akce Black Friday mají zájemci s kódem „dvacet2025“ až do 1. prosince slevu 20 procent na registraci.

Horská etapa na okruhu z Prachatic na Český Krumlov (110 km/2192 m) zamíří přes centrum turistické metropole a také nabídne dvě stoupání na Labín, to první brzy po startu už by mělo náležitě nadělit peloton.

Spojování generací by měly přinést Family jízdy vždy den před startem hlavních etap. „To je skvělá idea, konečně jsem se dostal na kolo i s taťkou a jel mu na krátké trati tempo,“ pochvaloval si třeba Zdeněk Štybar, jeden z hvězdných ambasadorů, čerstvý držitel státního vyznamenání.
„Zvažovala se i změna trasy z Prahy, ale preference účastníků se startem a cílem na stejném místě pro tentokrát ještě převážila. Za rok se ale přesuneme ze Strahova, kde bude probíhat stavba tramvajové trati, na druhý břeh Vltavy a pojedeme na jih od Prahy,“ doplnil Novák. „Brand je zavazující a nechceme zaujmout jen závodníky, ale spolupodílet se na celospolečenském fenoménu.“

Počet jeho názoru už počet účastníků naráží na limit tuzemského trhu chce se proto i víc zaměřit na zahraničí. Analýza letošních závodů přinesla zajímavá čísla. Na dlouhé trase z Prahy jelo 96% mužů, průměrný věk účastníků činil 42 let, cizinci tvořili jen 13%, průměrná rychlost byla 30,8 km/h (a 63% účastníků „jelo na pořadí“, 37% „na pohodu“. Na střední trati to vypadalo následovně: 94% mužů, průměrný věk 44 let, cizinci 7%, rychlostní průměr 27,8 km/h (45% na pořadí, 55% na pohodu). Krátká trasa: 78% mužů, průměrný věk: 42 let, průměrná rychlost 27,9 km/h (37% na pořadí, 63% na pohodu).
„Ženy si to chtějí asi víc užívat, než se loktovat, proto jich je ve startovním poli míň, přestože jich na kole a přímo na silničce jezdí víc a víc. Ale L´Etape přináší celoroční motivaci, při celkovém pořadí bude pro mě těžké vybrat si jeden závod jenom na pohodu,“ hledala příčiny další z ambasadorek, duší stále závodnice Tereza Vlk Huříková, bývalá juniorská mistryně světa na silnici i excelentní bikerka.
„Já na kole jezdím každý den na trénink. Pořádně se projet ale jen na konci sezony, protože táta s dědou se bojí, abych si něco neudělal. Oni jezdí při trénincích na cyklostezce podél vody, takže mají asi naježděno víc než já,“ prozradil nový ambasador, olympijský vítěz kanoista Martin Fuksa. Dalšími zůstávají Ján Svorada, vítěz tří etap na Tour de France nebo démon z brněnského velodromu Tomáš Bábek.

„Jsem rád, kam se projekt za čtyři roky posunul. A věřím, že v popularitě a kvalitě budeme prospívat i nadále. Mám spoustu známých, kteří jezdí závody na kole, a chválí si to,“ řekl Petr Čech, legendární fotbalový brankář Blšan, Sparty, Rennes, Chelsea a Arsenalu, a majitel pořádající společnosti, který poprvé osobně navštívil prezentaci dalšího ročníku.
„Uvažoval jsem už taky, že bych jel, ale nikdy se mi nepodařilo včas dostat do Česka a spíš se tak věnoval partnerům. Na kole jezdím a jednou to snad objedu. Počet lidí na startu mě ale tady děsí, protože nejsem zvyklý jezdit v balíku,“ pokračoval. „Jdeme krok po kroku, snažíme se a bylo by úžasné, kdybychom tady přivítali i skutečnou Tour de France,“ dodal.

Reportáž z letošních L´Etape je zady: z Prahy a z Prachatic.

Značka

Mohlo by se Vám taky líbít

Napište komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *