Klikněte pro hledání

Cesty

Peugeot 308 SW GT. Kompaktní kombík, chytrý krasavec

Sdílet

Při pokračující SUVizaci globálního vozového parku (nejen nevyznavače tohoto trendu) potěší každé „normální“ auto. Tím víc takové, které plní především rozměrové potřeby v klasické podobě, kompaktní kombi C. A úplně nejvíc s dravým smyslným outfitem a jízdními vlastnostmi, kterými otylá medvíďata převyšuje. Jako nový Peugeout 308 SW.

Po osmi letech přichází třetí generace 308 nejdelší trojkové produktové řady (prvních dvou se prodalo v Česku okolo dvaceti tisíc). Vyrábí se ve francouzském Mulhouse, je to první model s novým logem, lvem v plné parádě na heraldickém štítu. Na Slovensku se stal autem roku, v Česku skončil pátý, ale ovládl auto-žebříčky ženských časopisů a stal se dokonce celosvětovým Ženským autem roku (hodnotilo 56 porotkyň ze 40 zemí). Vždyť má designovou Red Dot Award 22! Využijete ho ve městě, na cesty za sportem i při dálkové výpravě, žádý strach.

Sršaté tvary, světla z Matrixu

Zaujme na první pohled. Uprostřed inovovaná vertikální maska chladiče s novým logem (objeví se na voze celkem 4x), za nímž se skrývá asistenční radar. Prodloužená verze s prodluženým rozvorem o 55 mm „nenáklaďákuje“, zůstává hatchbacková, ale zeštíhluje siluetu.

Dále výrazná podoba vykřičníkových světel – vpředu ta denní jako upíří zuby, vzadu jako trojvrypy tesáků. Full LED technologie včetně Matrixu automaticky upravuje intenzitu světlometů. Přidává i frajerské nasvícení logem na zemi u předních dveří při opouštění vozidla (Lion Spotlight). Optickému zvětšení plochy karoserie nahrává i ubrání černých lišt.

Sršaté tvary klesajících oken i ubíhající střechy pokračují při otevření dveří u okrajů přístrojové desky. Také interiér je komplet šik díky povrchovým materiálům, čalounění Alcantara a látce Fraxx Knit, v našem testovaném voze černé se zeleným prošíváním. K tomu za tmy něžné ambientní nasvícení. Přirozený příjemný pocit násobí i čistič vzduchu clean cabin.

Ze sportovního sedadla k i-Cockpitu

Sedadla jsou sportovnější, tedy se stabilním usazením. Vpředu se vyhřívají a obsahují pět masážních programů. Nastavit si můžete podle libosti deset směrů (a dvě polohy uložit do paměti). Nutno pečlivě ladit i vzhledem k poloze přístrojové desky i dlouhému středovému pruhu s přihrádkami, stojánky na kafe, dobíjecími USB porty a roletkou. Řidič má u loktů 1433 mm místa. Pocit vzdušnosti prostoru přidává střešní okno. Dozadu se vejdou tři lidé, ale prostřední místo nechte raději na pohodlnou opěrku, maximálně menší dítě.

Desetipalcový přístrojový dotykový panel nabízí velmi příjemnou velikost i přehlednost zobrazovaných údajů i s přepínáním „tak akorát“. Ty hlavní se u GT zobrazují (pokud chcete) i jako trojrozměrný hologram přímo před očima. Při parkování oceníte čtyři kamery (zadní i s ostřikovačem) s panoramatickým záběrem 360 stupňů i automatické sklápění zrcátek při couvání. Bezpečnostní artilerie s řadou prvků včetně trhnutí s volantem, pokud nedáte správně blinkr, už je samozřejmostí. Na signalizaci blížícího se vozidla zářivkou ve zpětném zrcátku se zvyká až nadšeně. Podobně na automatické udržování rychlosti podle rychlosti auta před vámi nebo sklonu zatáčky.

Kompletní prostředí i-Cockpit a i-Connect (s panelem i-Toggles) se dá srovnat s ovládáním mobilu. Bezdrátovým propojením MirrorScreen můžete připojit přes bluetooth dva telefony. Navigace se aktualizuje ve spolupráci s osvědčeným TomTomem.

Řadí se prstem, zavírá nohou

Na maličký závodní volant se zvykne brzy, reaguje jemně a šetří prostor nad koleny. Automatickou osmistupňovou převodovku EAT8 ovládáte jen lehkým ťuknutím prstu na úsporné plošce levé strany středové konzole.

A pokud neposloucháte jen přítelkyni, děti a Český rozhlas, budete si libovat s ozvučením H-Fi Local s 9 reproduktory a 12kanálovým zesilovačem o výkonu 690 W. Ten zvládne Metalliku, Sigur Rós, New Order, Röyksopp nebo DJ Krushe. Hlasitost si dáte postaru, jen otáčecím knoflíkem, nenutí vás ťapat na displej.

Velikost zavazadlového prostoru pravidelně poměřujeme pohodlností při skladnosti horského kola, devětadvacítky. Náš vůz tady obstál, zadní sedadla se sklápějí lehce podle potřeby najednou i odděleně (40/20/40). Rozměry 608 litrů v základu a 1634 l při celém sklopení (položíte sem předmět dlouhý 185 cm!) a dvoupolohovou podlahou patří ve srovnání s ostatními v tomto segmentu ke špičce. Zadní dveře se dají ote/zavřít pohybem boty pod nárazníkem, což využijete prakticky třeba při odchodu z garáže s velkou krabicí s nákupem v obou rukou.

Svižný odpich, pětilitrová spotřeba

Takže už se známe a můžeme vyjet. Při „nižším“ pocitu (o 2 cm oproti předchozí verzi) zůstává stabilní a komfortní, brzy reagují velmi citlivě, řazení vůbec necuká. Není to tvrdý sporťák, přitom vytáhne až ke 210 km/h, aniž byste se rozhrkali. Jezdí svižně i s nákladem. Stará se o to multienergická platforma EMP2, nezávislé zavěšení kol s hydraulickými tlumiči i kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a plovoucími třmeny s automatickou kompenzací opotřebení. A také bezvadná 18palcová kola s nebývale účinným odvalováním, jak zní přesně odborné hodnocení.

S dieslem 1499 ccm (vybaveným stopandgo režimem) při pohodové neagresívní jízdě ve městě i na dálnici zůstanete u pětilitrové spotřeby, to stojí také za pochvalu.

K dispozici je dále verze benzínová, plug-in hybridní s dojezdem 60 km (tři dostupné režimy) a plně elektrická pak až s 400 km. Cenově začínáme u 555 000 Kč, liší se čtyři stupně výbavy.

Takhle jsme jezdili s novou 508.

Peugeot 308 SW GT 1.5 BlueHDi

motor: vznětový čtyřválcový diesel 1499 ccm

výkon (kW/k): 96/3750

maximální rychlost: 208 km/h, zrychlení z 0 na 100: 10,9 vteřin

spotřeba: 4,8 l/100 km (udávaná 4,6)

objem nádrže: 53 l

zavazadelník: 608 l (1634 l se sklopenými zadními sedadly)

kola: hliníková 18´Portland s výbrusem

rozměry: 4636x1852x1442 mm

cena: s GT Pack výbavou 980 000 Kč (s Active Pack 760 000 Kč, s Allure 830 000 Kč, s GT 925 000 Kč)

foto: Michal Beránek

Značka

Mohlo by se Vám taky líbít

Napište komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *